IMG_1018

Primăvara

Cu întârziere din cauza uitării…
Mă impun să mă gândesc la spații pietonale, PUG-uri, monumente dedicate prietenilor noștri mici, relația garaj-dormitor, case importante și viața între anexe, dar nu prea merge. Mă gândesc la ieșirea noastră la Nistru în aceasta duminică de Paște. Mă gândesc ce am văzut, despre ce am vorbit.
Da, tot e legat de acest „pod”. A devenit deja o obsesie. Două băncuțe din două scaune printr-un pod au devevit un univers de posibilități, analogii, simulări, interpretări. Noi am vorbit atât de mult la acest micuț subiect, că a devenit referintă și început pentru multe alte discuții. …despre sit, analiză, studiu, așteptări, materiale, loc și non-loc, idee, ritual, realizare, dicuție, întâlnire, montare, analiză, timp, oameni, impact, rutină, zvonuri, loc, deșeuri, timp, analize, „ce ar fi daca?”, dispariție, uitare… iar la urmă, doar iarbă verde.
Asta am văzut noi în locul unde au fost toate astea, doar iarbă verde.

Fără oameni, nici oameni, nici gunoaie, nici urme, poate nici amintiri. Natura a asaltat cu o brutalitate ușoară tot ce noi am inventat, presupus, așteptat, plămădit sau urmărit. Nu a rămas nimic. Atât de plăcut să realizezi că nimic nu rezistă, și totul redevine ce a fost. Mă întreb câte straturi stau întinse sub noi? Câți de noi au trecut, ca noi să devenim noi?
Ce vom face mâine? Aceiași?
Cu plăcere mă gândesc că da.

Autor: Laborator de arhitectură MIEZ (arh. Andrei Vatamaniuc și arh. Ina Borozan)
Foto: Laborator de arhitectură MIEZ

Chișinău 2016

Lasă un răspuns

